המלצות לפודקאסטים, חלק 2: פודקאסטים מבית גימלט מדיה


ניסיתי לא מעט פודקאסטים בשנה-שנתיים האחרונות, ואני חייב לומר שהפודקאסטים של חברת גימלט מדיה הכי תפסו אותי (הפודקאסטים הם כמובן באנגלית).

מדובר בחברת פודקאסטים שהקים אלכס בלומברג. אלכס הוא בעל שנים רבות של ניסיון רדיו, הוא גם היה מפיק של This American Life. בחלק הזה אני רוצה להמליץ לכם על 3 פודקאסטים שאני ממש אוהב מבית גימלט מדיה. לכל שלושת הפודקאסטים הללו אני מציע להאזין מהפרק הראשון, ולא פשוט לתפוס את הפרק השבועי.

Science VS

מדובר בתוכנית שלוקחת נושא אחר בכל פרק שיש לגביו כל מיני מיתוסים או הייפ סביבו, ומנסה להראות מה מכל זה מבוסס על נתונים מדעיים ומה סתם... איך לומר סיפורים ואגדות.
הנושאים ממש מגוונים החל מנזקים מקידוח לחיפוש משאבים ועד לפרק על נקודת הג'י.

המנחה היא וונדי זוקרמן (או צוקרמן), חנונית (או אולי סופר חנונית) גאה בעלת מבטא אוסטרלי משגע. היא מנחה מלאת אנרגיה והומור, אומנם חלק גדול מההומור הוא בדיחות קרש לחלוטין, אבל היא עושה את זה עם כל כך הרבה חן לטעמי, שזה לגמרי עובד.
החלק שאני פחות אוהב בתכנית, הוא שלא מעט מהפרקים נגמרים במסקנה שלא נעשתה עבודה מדעית מספקת בשלב זה על מנת להגיע למסקנה חד-משמעית, מה שקצת מוציא מהעוקץ של אותו פרק לטעמי.

Heavyweight

הווי-וויט הוא פודקאסט, שקשה לי לדבר עליו מבלי ליפול לסופרלטיבים מוגזמים, אני אנסה בכל זאת. בגדול מדובר על פודקאסט על אנשים שיש להם איזו שהיא חרטה על משהו שקרה להם בעבר, וזה מפריע להם עד היום. 
ג'ונתן גולדשטיין מנסה לעזור בכל פרק למישהו אחד כזה להגיע להשלמה או closure כלשהו לגבי מה שקרה.

זה מאוד בגדול על הפודקאסט, וזו רק מסגרת כללית למה שהולך שם. לא פשוט להסביר מה הקסם של הפודקאסט הזה, כי בגדול זהו פודקאסט על כלום, כמו שסיינפלד זו סדרה קומית על כלום.

\ג'ונתן גולדשטיין היה שדר רדיו, הוא סיפר סיפורים ב-This American life וגם כתב כמה ספרים. טוב התאפקתי עם הסופרלטיבים עד עכשיו (טוב נו, חוץ מההשוואה לסיינפלד), אבל עד כאן. גולדשטיין הוא פשוט מספר וקומיקאי בחסד, הוא מעביר הכל עם כל כך הרבה הומור ורגש שפשוט בלתי אפשרי להפסיק להקשיב לו. אם הפודקאסט הבא שלו יהיה על איך לעבוד בלול תרנגולות, אני בטוח שגם הוא יהיה מעולה.

גולדשטיין מטבל את הפרקים בהרבה הומור יהודי שזה תמיד נחמד לשמוע. בנוסף מידי פרק הוא מתקשר לחברת ילדות שלו, ג'קי כהן, ופשוט מציק לה, הכימיה ביניהם פשוט מדהימה וממש קורעת מצחוק.

חשוב לי להדגיש שזה לא רק מצחיק, הרבה מהסיפורים הם באמת מעניינים ונוגעים ללב.
לסיכום, אני מאוד אוהב את הפודקאסט הזה, וממש ממליץ לנסות לשמוע לפחות כמה פרקים שלו.
עד כה היו 3 עונות, וכרגע עונה 4 נמצאת בעבודה.

Without Fail

Without fail הוא פודקאסט שאלכס בלומברג מנחה בעצמו. מדובר על פודקאסט בו בכל פרק אלכס מראיין איש עסקים, מנהל בכיר, ספורטאי או אדם כלשהו שהצליח להשיג משהו גדול. בראיון מדברים על הדרך שאותו אדם עבר תוך התמקדות בכישלונות שהיו בדרך, במטרה להראות שלא ניתן להצליח באמת בלי להיכשל בדרך.

המרואיינים בפודקאסט הם ממש טופ קלאס מה שנקרא, אנשי מפתח בחברות גדולות כמו אפל או נטפליקס, מפיקה הוליוודית, יזמי סטארט אפ, כוכבי וולסטריט, כוכב NBA ועוד. האורחים המרתקים והסיפורים שלהם הם החלק החזק של הפודקאסט.

לטעמי נקודת החולשה היא אלכס עצמו, הוא לא אנרגטי או מעניין ברמה של וונדי או ג'ונתן והוא גם נוהג כל הזמן להשליך את הדברים הנאמרים על עצמו: "כן גם אני הרגשתי ככה, כשהקמתי את גימלט", "נכון יש המון לחץ בהקמת חברה, למשל כשהקמתי את גימלט...", "כבר הזכרתי שהקמתי את גימלט", דברים בסגנון הזה. 

אני מצאתי את ניהול הראיונות שלו כיותר מזיק לסיפור מאשר מועיל ועדיין מדובר בפודקאסט באמת מרתק שאני מאוד ממליץ עליו. 

אז עד כאן החלק השני של המלצות הפודקאסטים שלי, נתראה בחלק הבא...